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04/04/2011

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Marko Kravos
RIFLESSI CRITICI

Elvio Guagnini, Il richiamo del cuculo, 1994, Udine
"Domina, nei versi di K., una riflessione esistenziale che rispecchia un disagio implicito ed esplicito, privato e piů ampio – relativo alla collocazione in un contesto che, a partire dal microcosmo personale, si allarga alla societŕ, alla natura e ai tempi del divenire cosmico."

Taras Kermauner, Književnost 8/1980, Beograd
“Kravosova poezija mi se sviđa. Sveža je... Dečački prefrigana, istinoljubiva distanca od svake vlastite dogme /.../ Zbog pohvalnog pogovora zakače me ljubljanski prijatelji. Terorišu me, pokušavaju da me podrede svojoj staji i zvocaju stare pesme: Kako možeš... Oh, Kravos...”

Boris Paternu, Sodobnost 6/7 -1993. Ljubljana
“Najprej je to njegovo upiranje sindromu žalosti in strahu /.../ Druga vidna K. lastnost pa je njegovo stilno protejstvo, okretno gibanje med zelo različnimi, celo nasprotnimi slogi. /.../ Kar je v K. stilnem in žanrskem pluralizmu morda najbolj opazno, so njegovi prestopi iz lirike v epiko, ki temeljijo na močno razviti epski imaginaciji.”

Iztok Gerdina, Sto slovenskih pesnikov, 2004, Ljubljana
“Zdi se, da je šele Marko Kravos v naš duhovni prostor uspešno uvedel sredozemsko sproščenost ter hkratno odprtost v šegavo lahkotnost in usodno zaresnost. Javna in zasebna sferanživljenja se pri njem prepletata v enovito 'štreno': nič ni samo eksterno in nič zgolj intimno.”

Miran Košuta, Versi diversi, 2006, Koper - Capodistria
“L'inqietudine, la ricerca, l'apertura al nuovo, l'ostinato rinnovarsi e un'eccellente padronanza delle forme versificatorie, che spaziano dall'epigramma all'ode e al poema, caratterizzano sin dal esordio ... il suo peregrinare lungo le vie della lirica e dell'epica.”

Tonko Maroević, Forum 7-9, 2000, Zagreb
Na neobičan način ova nas Kravosova poema podsjeća na Heineovu montažnu konstrukciju (također fragmentiranog spjeva) Sjeverno more. Postromantična ironija i postmoderni podsmijeh dodiruje se na razmaku od gotovo dva stoljeća, a ceh plaćaju grčki mitovi in antički junaci. Ali ni uza svo proteklo vrijeme nismo postali ravnodušni na sjaj tradicije, na blistavost mramorja koji i u zrncima praha isijava određenu energiju i svjetlost.

Juan Octavio Prenz, Sodobnost 9, 2000, Ljubljana
... pri K.-u je mogoče ugledati – pod vrhnjo plastjo besedila, v globini njegove pripovedi in kot vir njegovega ustvarjanja – to, čemur bi čisto enostavno lahko rekli "poetični pojav": delček stvarnosti, dogodek, občutek, pogled... še preden se odene v besedo /.../ Pred sabo imamo prijem, ki nas spominja na zarotitveni obrazec, torej na čase, ko človek še ni ločeval stvari od njenega poimenovanja, ko sta bila pojav in beseda še nerazdružljiva celota."

Ernestina Pellegrini, Le tracce di Giasone, 2000, Milano
"... nei suoi versi, la ricerca ossessiva di una terroristica e vanificante dolcezza. Una dolcezza corretta da micidiali scariche di ironia e di autoironia /.../ l'eco di una perentoria e univoca naturalezza poetica piegata a cantare i modi in cui l'ambiguitaŕ della natura sopravvive alle crudeli semplificazioni della storia."


Marko Kravos, nato a Montecalvo Irpino, AV, nel 1943, dove i suoi erano confinati durante il fascismo. Poeta e scrittore sloveno, vive a Trieste. Laureato in lingue e letterature slave, membro dell’Associazione degli scrittori sloveni di Lubiana, dell’associazione internazionale degli scrittori PEN (del cui centro sloveno a Lubiana fu presidente negli anni 1996-2000) e del Gruppo 85 di Trieste. Ha diretto il circolo culturale Slovenski klub di Trieste e presieduto all’Associazione circoli...
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